Saturday, April 24, 2010

PR dikotakan di Sarawak

Syabas kepada pemimpin-pemimpin parti-parti DAP, SNAP, PKR and PAS kerana mengotakan PR ( Pakatan Rakyat) di Sarawak pada 18 April,2010. Timbulnya PR secara rasmi merupakan berita yang di tunggu-tunggu olen rakyat jelata di negeri bumi kenyalang. Dengan ujudnya PR, rakyat Sarawak kini mendapat satu alternatif baru dalam menubuhkan kerajaan pasca kerajaan BN di negeri ini. Pakatan rakyat beruntung kerana mendapat model perjuangan yang terbukti berhasil bagi melandaskan perjuangan mereka menjelang pilihan raya negeri Sarawak tahun depan. Pemerintahan Pakatan Rakyat di beberapa buah negeri di Semenanjuang merupakan model sediapakai yang boleh dicontohi atau diapplikasikan oleh pejuang-pejuang rakyat yang ditindas oleh BN di negeri ini.

Implikasinya untuk Bintulu ialah BPB ( Barisan Pembangkang Bintulu) harus fokas terhadap model perjuangan yang tersedia ada ini. Rakyat boleh bermula membayangkan DUN Tatau dan DUN Kemena diwakili oleh calun-calun dari BPB.
Rakyat Kampung Jepak, Sebauh, Segan, pesisiran Tatau, Kampung-Kampung di bandar Bintulu, Kuala Tatau dan sekitar kawasan pasar Bintulu boleh mula menghidu angin perubahan di medan politik Bintulu tahun depan.

Ayuh, bangun dan berjuang dengan semangat berpasukan.
Hidup Barisan Pembangkang Bintulu.
Hidup Rakyat Bintulu.

No comments:

Post a Comment

Komen anda amat dihargai untuk menegak BPB di Bintulu